Blog
  • Hjem
06
12
2019

Bli med på Oslo Maraton-uka!

Enten du har planer om å løpe din første 10km, teste halvmaraton for første gang eller begi deg ut på maratondistansen for tredje år på råd, under Oslo Maraton-uka i Portugal vil du få gode tips til den distansen du velger deg høsten 2020!
Oslo Maraton-uka er et samarbeid med Runners World Norge og Springtime Travel. Treningsuken som er fra den 21.mars til 28.mars, er for alle, men det er ekstra fokus på løping! Både nybegynnere, mosjonister og eliteløpere vil trives på denne uken, som er den perfekte start på 2020-sesongen!

Ukas instruktører

Instruktører som allerede er på plass er reiseleder Sara Skarabot Pedersen, hovedtrener Andreas Grøgaard (tredjeplass i Oslo Maraton!), områdesjef Odd Blakkisrud, samt gjengen fra Team Stockholm Marathon. Det blir annonsert flere instruktører etter hvert, og dere som er påmeldt får også en egen Facebook-gruppe hvor vi deler relevant informasjon frem mot avreise. Bare å begynne å glede seg! I år har vi økt kapasiteten til 40 plasser på denne uken.

Andreas Grøgaard kom på 3.plass under BMW Oslo Maraton

Andreas Grøgaard kom på 3.plass under BMW Oslo Maraton

Noe for alle

Trening for alle er en av kjerneverdiene til Springtime, hvilket også er forenelig med holdningen til Runner’s World og til Oslo Maraton. Uansett om du foretrekker å løpe langturene dine i en fart på 7 eller 4 minutter på kilometeren, så vil du føle deg hjemme på Training Camp i Monte Gordo. Vi tilpasser treningen for deltakerne, og legger opp til at du får tiltrettelagt øktene slik at du kan glede deg enda mer til høstens store mål, BMW Oslo Maraton! Et lite innblikk i stedet vi skal til:

Slik er en typisk dag på training camp

Vi skal sørge for at du får trent så mye eller så lite du vil, og legger også opp til restitusjon mellom øktene. Reiseleder Sara Skarabrot Pedersen beskriver en uke på camp slik:
– Halvtrøtte fjes møtes utenfor hotellet i sjudraget, noen har valgt å sove, andre har valgt å starte dagen med yoga. Vi som trasker ut skal tilbakelegge en rolig morgentur i soloppgangen på stranda. Et kvarters løping/gogging/gåing mot øst, og et kvarter tilbake med sola i ryggen. Deretter samles vi på Springtime sin platting på stranda for litt dynamisk tøying før vi er mer enn klare for frokost. På formiddagen kan du velge blant en rekke ulike økter, eller du kan tusle langs boardwalken, slappe av i sola og gjøre deg klar for ettermiddagens løpeøkt.
Disse øktene er varierte og nivåtilpasset – alt fra lange langturer, bakkeøkter, fartslek og intervaller både på og utenfor friidrettsbanen. Rett ved hotellet ligger et naturreservat med brede, lettløpte grusstier. Prima for løping! Etter løpeøkta kan du velge å avslutte treningsdagen med for eksempel yoga, eller hoppe rett i havet eller dusjen før middag. Springtime har en egen matsal på hotellet med egen kokk, så det er ingen fare for at du ikke får fylt på nok etter all treningen. Kvelden brukes til interessante foredrag i konferansesalen eller mingling i hotellbaren.
Og lurer du på om man kan reise alene på tur? Reiseleder Sara Skarabrot Pedersen kan bekrefte at dette er fullt mulig! Og ja, kanskje man blir kjent med enda flere da?
– Jeg har stort sett reist alene, men alltid endt opp med fantastiske bekjentskaper. Og det er rart hvor godt kjent man blir etter en uke sammen. Det er sjukt hyggelig å møte dem igjen på startstreken utover i sesongen!

Les mer her og meld deg på tidenes treningsreise!

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere