Løpegrupper

I samarbeid med Friskis&Svettis arrangerer vi løpegrupper frem mot BMW Oslo Maraton! Her vil erfarne instruktører fra Friskis&Svettis hjelpe deg til å nå dine mål og komme i form frem mot arrangementet! Løpegruppene arrangeres hver torsdag, med unntak av fellesferien.

 

Løpegruppene er gratis og åpent for alle deltakere, uavhengig av om man er Friskis-medlem eller ikke. 

 

Oppmøte:

Resepsjonen på Friskis&Svettis på Majorstua klokka 17.30.

 

Program:

Uke 17 : pyramide 1-2-3-4-4-3-2-1 (med pause 1-1,30-1,45-2-2..)

Uke 18:  6 minx5 min med 2 min pause ( med bakke)

Uke 19 : kort intervaller 3×8 min med 2 min Pause + noen lengre stigningsløp

Uke 20 : 7×6 min med 2 min pause (Evt kjøre 5 – 10 min løp)

 

Dette opplegget vil rulleres mer eller mindre likt fremover mot sommeren. Kan ev. bli noen små justeringer.

 

Det anbefales å ta kollektiv transport, men er også muligheter for parkering. Se bilde under.

To nivåer

Det deles opp i to nivåer med en gruppe for vante løpere, og en for nybegynnere. Opplegget er relativt likt for begge gruppene, bortsett fra at farten vil naturlig nok være noe høyere i den gruppen med vante løpere. I tillegg vil mengden på selve intervallene være noe større på enkelte av treningene. Til tross for dette, etterstreber vi at selve intervallene utføres på samme sted, slik at gruppene har så mye tid felles som mulig. Oppvarmingen kan gå i ulikt tempo om det er to grupper med stort sprik i løpsformen, så møtes man heller på avtalt sted for selve intervallene. Intervalltreningen er lagt opp med tanke på lange distanser og fokuset er utholdenhet og trening i tempo fra 10 km opp til maraton.

På løpegruppene vil det bli brukt Borgskala slik at det er mulig å formidle hvor hard økten skal være uten å bli for spesifikk på km/t eller puls. Se Borgskala under.

 

 

Vi håper å se DEG på løpegruppene frem mot BMW Oslo Maraton! 🙂

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere