Løpegrupper

I samarbeid med Friskis&Svettis arrangerer vi løpegrupper frem mot BMW Oslo Maraton! Her vil erfarne instruktører fra Friskis&Svettis hjelpe deg til å nå dine mål og komme i form frem mot arrangementet!

 

Løpegruppene er gratis og åpen for alle deltakere, uavhengig av om man er Friskis-medlem eller ikke. 

Vi arrangerer gratis løpegrupper hver mandag og torsdag fremover for alle som har lyst til å forberede seg til høstens store løpefest!

 

MANDAGER: Distansetrening

Vi løper innover i marka fra Norges idrettshøgskole og holder på i rundt 90 minutter.

Oppmøte mandager:

Oppmøte ved parkeringsplassen på Sognsvann kl.17.30. Gruppen deles inn etter nivå, så her kan alle delta!

Følg mandagstrening via facebook HER

 

TORSDAGER: Intervalltrening

Vi samles utenfor Friskis&Svettis Oslos lokaler på Majorstuen (Sørkedalsveien 10 B) og kjører ulike former for intervaller i Frognerparken. Her er alle velkommen og ingen blir løpt fra. Gruppen deles i to nivåer. Vi holder på fra 17.30 til 18.45. Det er bare å møte opp, og det finnes mulighet for dusj og garderobe til de som ønsker.

Følg torsdagstreningen via facebook HER

Oppmøte torsdager

Møt opp i resepsjonen hos Friskis&Svettis på Majorstua Torsdager kl. 17.30.

Adresse: Colosseum Senter, Sørkedalsveien 10A, 0369 Oslo

Det anbefales å ta kollektiv transport til Majorstua, men der er også noen muligheter for parkering. Se bilde under.

 

 Treningsprogram:

Program 1, Pyramideintervall: 1-2-3-4-4-3-2-1 (med pause 1-1,30-1,45-2-2..)
Program 2, Langintervall: 6 x 5 min med 2 min pause (i bakke)
Program 3,Kortintervall: 3 x 8 min med 2 min Pause + noen lengre stigningsløp
Program 4, Langintervall: 7 x 6 min med 2 min pause (Evt. kjøre 5 – 10 min løp)

Disse programmene rulleres uke etter uke, men det kan bli noen små justeringer eller endringer i rekkefølge.

 

To nivåer

Det deles opp i to nivåer med en gruppe for vante løpere, og en for nybegynnere. Opplegget er relativt likt for begge gruppene, bortsett fra at farten vil naturlig nok være noe høyere i den gruppen med vante løpere. I tillegg vil mengden på selve intervallene være noe større på enkelte av treningene. Til tross for dette, etterstreber vi at selve intervallene utføres på samme sted, slik at gruppene har så mye tid felles som mulig. Oppvarmingen kan gå i ulikt tempo om det er to grupper med stort sprik i løpeformen, så møtes man heller på avtalt sted for selve intervallene. Intervalltreningen er lagt opp med tanke på lange distanser, og fokus er utholdenhet og trening i tempo fra 10 km opp til maraton.

På løpegruppene vil det bli brukt Borgskala slik at det er mulig å formidle hvor hard økten skal være uten å bli for spesifikk på km/t eller puls. Se Borgskala under.

 

 

Vi håper å se DEG på løpegruppene frem mot BMW Oslo Maraton! 🙂

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere