Løpegrupper

I samarbeid med Friskis&Svettis arrangerer vi løpegrupper frem mot BMW Oslo Maraton! Her vil erfarne instruktører fra Friskis&Svettis hjelpe deg til å nå dine mål og komme i form frem mot arrangementet! Løpegruppene arrangeres første torsdag i måneden, etter påske vil det bli holdt løpegrupper hver torsdag, med unntak av fellesferien. I tillegg tilbyr Friskis&Svettis alle deltagere alternativ trening en lørdag hver måned! 🙂

Løpegruppene er gratis og for alle deltagere!

Agenda
Treningene varer i 75 minutter med oppmøte i resepsjonen til Friskis&Svettis på Majorstua kl 17.30. Det deles opp i to nivåer med en gruppe for vante løpere, og en for nybegynnere. Ved behov vil det bli lagt opp for en tredje gruppe.  Før hver løpegruppe vil det bli lagt ut detaljert agenda på vår hjemmeside under «nyheter», samt sosiale medier. Se fullstendig timeplan over løpegruppene her

Det anbefales å ta kollektiv transport, men er også muligheter for parkering. Se bilde under.

Gruppene
Opplegget er relativt likt for begge gruppene, bortsett fra at farten vil naturlig nok være noe høyere i den gruppen med vante løpere. I tillegg vil mengden på selve intervallene være noe større på enkelte av treningene. Til tross for dette, etterstreber vi at selve intervallene utføres på samme sted, slik at gruppene har så mye tid felles som mulig. Oppvarmingen kan gå i ulikt tempo om det er to grupper med stort sprik i løpsformen, så møtes man heller å avtalt sted for selve intervallene. Intervalltreningen er lagt opp med tanke på lange distanser og fokuset er utholdenhet og trening i tempo fra 10 km opp til maraton.

På løpegruppene vil det bli brukt Borgskala slik at det er mulig å formidle hvor hard økten skal være uten å bli for spesifikk på km/t eller puls. Se Borgskala under.

 

 

 

Vi håper å se DEG på løpegruppene frem mot BMW Oslo Maraton! 🙂

 

Samarbeidspartnere

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere