Løpegrupper

I samarbeid med Friskis&Svettis arrangerer vi løpegrupper frem mot BMW Oslo Maraton! Her vil erfarne instruktører fra Friskis&Svettis hjelpe deg til å nå dine mål og komme i form frem mot arrangementet!

 

Løpegruppene er gratis og åpen for alle deltakere, uavhengig av om man er Friskis-medlem eller ikke. 

 

Oppmøte:

Møt opp i resepsjonen hos Friskis&Svettis på Majorstua Torsdager kl. 17.30.

Adresse: Colosseum Senter, Sørkedalsveien 10A, 0369 Oslo

Det anbefales å ta kollektiv transport til Majorstua, men der er også noen muligheter for parkering. Se bilde under.

 

 Treningsprogram:

Program 1, Pyramideintervall: 1-2-3-4-4-3-2-1 (med pause 1-1,30-1,45-2-2..)
Program 2, Langintervall: 6 x 5 min med 2 min pause (i bakke)
Program 3,Kortintervall: 3 x 8 min med 2 min Pause + noen lengre stigningsløp
Program 4, Langintervall: 7 x 6 min med 2 min pause (Evt. kjøre 5 – 10 min løp)

Disse programmene rulleres uke etter uke, men det kan bli noen små justeringer eller endringer i rekkefølge.

 

To nivåer

Det deles opp i to nivåer med en gruppe for vante løpere, og en for nybegynnere. Opplegget er relativt likt for begge gruppene, bortsett fra at farten vil naturlig nok være noe høyere i den gruppen med vante løpere. I tillegg vil mengden på selve intervallene være noe større på enkelte av treningene. Til tross for dette, etterstreber vi at selve intervallene utføres på samme sted, slik at gruppene har så mye tid felles som mulig. Oppvarmingen kan gå i ulikt tempo om det er to grupper med stort sprik i løpeformen, så møtes man heller på avtalt sted for selve intervallene. Intervalltreningen er lagt opp med tanke på lange distanser, og fokus er utholdenhet og trening i tempo fra 10 km opp til maraton.

På løpegruppene vil det bli brukt Borgskala slik at det er mulig å formidle hvor hard økten skal være uten å bli for spesifikk på km/t eller puls. Se Borgskala under.

 

 

Vi håper å se DEG på løpegruppene frem mot BMW Oslo Maraton! 🙂

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere