VIRTUAL EDITION

DELTAGERINFO

DELTAGERINFO

Her finner du nyttig informasjon om BMW Oslo Maraton Virtual Edition, og svar på noen vanlige spørsmål vi får vedrørende virtuelle løp.

Denne siden vil oppdateres om det dukker opp ny informasjon. Er det spørsmål du ikke finner svar på her? Send dem til oss på info@oslomaraton.no eller ta kontakt på Facebook.

Ikke meld deg på enda? Meld deg på her! 

Klikk på spørsmålet du ønsker mer informasjon om

Her finner du regler og retningslinjer som gjelder for at du skal få et godkjent gjennomført løp. 

Både løps- og konkurranseregler må følges om du skal kjempe om pallplass! 

 

Vi har  laget noen løpevettregler med ting som er viktig å huske på om du legger ut på langtur alene.

 

Kort fortalt: Å delta i et virtuelt løp er veldig enkelt. Du bestemmer du selv når du vil starte, og hvor lang tid du vil bruke på din distanse. Det betyr at du ikke har noen maks tid å forholde deg til, og du kan sette det tempoet du ønsker. Du kan både gå, gogge, jogge eller løpe – det er helt opp til deg!

Den eneste regelen vi har når det gjelder tid er at starttid og sluttid må være innenfor datoene for løpsarrangementet. Det vil si at du kan løpe når som helst innenfor datoene for løpet.

På Virtual Edition 2021 har du en hel uke, og du kan fullføre din distanse når det passer deg –  er du ikke fornøyd med tiden din på første forsøket? Da kan du gjennomføre en gang til og laste opp ny tid som erstatter den gamle. Fortsatt ikke fornøyd? Løp enda en gang da vel!

Tiden må du ta selv, og så registrerer du den på «Min Side» når du har gjennomført. Om du ikke vil må du heller ikke registrere en tid, du kan velge å trykke “fullført” i registreringen for å bekrefte at du har deltatt. Les mer om ulike alternativer til hvordan du kan ta tiden din og registrere den HER.

Fortsatt noe du lurer på? Les mer informasjon på denne siden, eller ta kontakt med oss på Facebook eller på e-post info@oslomaraton.no 🙂

 

På Virtual Edition kan du delta i distansene du finner i listen under her. 

Alle distansene har paraklasser, som er egne klasser for personer med funksjonsnedsettelse. Er du paradeltager registrerer du dette ved påmelding.

Vi har totalt seks distanser, og to av disse er også racing-distanser for rullestolbrukere.

Dette er distansene du kan velge mellom: 
  • Barnas Maraton (500-1000 meter)
  • 3 for alle (3 km)
  • 3 for alle Racing ( 3 km rullestol) 
  • 10 for Grete (10 km)
  • 10 km Racing (rullestol)
  • Halvmaraton (21,1 km)
  • Maraton (42,2 km)
  • Oslotrippelen (73,3 km)
 

På noen av våre virtuelle løp har vi challenges, men det har vi ikke på Virtual Edition.

Ønsker du å løpe flere distanser må du mer enn gjerne gjøre det. Da melder du deg på hver enkelt distanse du ønsker å delta på i vår påmelding

Påmeldingsavgift:

Alle distanser: 150 kroner

Inkludert i påmeldingsavgiften får du følgende:
  • Du kan løpe distansen du er påmeldt så mange ganger du vil på arrangementsdatoene
  • Ditt eget startnummer med navn som du kan skrive ut hjemme
  • Du kan laste tiden din opp i den offentlige resultatlisten
  • Du mottar en virtuell medalje når du har registrert tiden din
  • Muligheten til å kjøpe en reell medalje
  • Du er med i trekningen av mange kule premier fra våre samarbeidspartnere
  • Tilgang til unike tilbud fra våre samarbeidspartnere

Meld deg på her! 

Reell medalje

Den reelle medaljen kan du kjøpe ved påmelding eller senere på «Min Side». Medaljen kjøper du til 199 kroner inkludert frakt (i Norge). Medaljen blir sendt til deg i posten, og du vil motta den ca. 3-4 uker etter løpet.

Alle distansene du kan delta i på Virtual Edition har paraklasser.

Du registrerer deg som paradeltager når du melder deg på. Velg distansen du ønsker å løpe på påmeldingsiden. Når du kommer til delen hvor du registrerer dine personlige data bekrefter du med «Ja» på feltet merket «Ønsker du å delta som paradeltager?».

På alle våre arrangementer kan man delta som et lag. Dette er veldig enkelt, og man oppretter laget på påmeldingssiden vår. For bedrifter og større grupper kan man velge å betale samlet på faktura, i tillegg kan man også søke opp laget og se egen resultatliste for sitt lag på arrangementet. 

LAGLEDER?

Er det du som oppretter laget blir du lagleder, og i bekreftelsen for opprettelse av laget får du tilgang til en laglederportal, hvor du kan se alle påmeldte, legge til og endre på påmeldte på ditt lag og ha full oversikt. Er det noe du lurer på kan du kontakte oss på e-post info@oslomaraton.no, så hjelper vi deg i gang. 

DELTAGER?

Er du deltager på et lag? Da skal du få brukernavn og passord fra din lagleder, som du bruker for å logge deg inn og melde deg på ditt lag. 

Opprett lag, eller meld deg på laget ditt HER.  

Ja, du kan endre distansen din. Ta kontakt med oss på e-post info@oslomaraton.no så hjelper vi deg.

 

Hvor som helst! Finn en løype du liker, kanskje har du et favorittsted å løpe? Vil du løpe en rask løype eller utfordrende løype? Det bestemmer du selv. Du kan løpe rundt og rundt huset ditt, i nabolaget, på fjellet, på en tredemølle – bokstavelig talt hvor som helst.

Men – skal du konkurrere om en pallplass er det noen regler du må følge. Både løps- og konkurranseregler på følges om du skal kjempe om pallplassen. Se under:

 

Vi ønsker å åpne for oppretting og påmelding av løpegrupper, men har utsatt dette grunnet Covid-19.

Følg oss på facebook eller instagram for å holde deg oppdatert.

Du vil motta ditt personlige startnummer med navn på per epost. Print det ut og fest det på brystet når du løper – det er så gøy å møte andre med startnummer som er ute på løpetur!

 

Du vil også motta et digitalt startnummer du kan dele i sosiale medier! Vi syns du er  veldig kul om du gjør det.

Du bestemmer selv når du vil starte. Eneste regelen er at du må starte etter kl. 00:01 15. september og fullføre før kl. 23:59 på 22. september 2021.

I våre virtuelle løp bestemmer du selv hvor lang tid du vil bruke. Den eneste regelen vi har når det gjelder tid er at starttid og sluttid må være innenfor løpets datoer.

 

Det betyr at du ikke har noen maks-tid å forholde deg til, og du kan sette det tempoet du ønsker. Du kan både gå, gogge, jogge eller løpe – det er helt opp til deg!

 

Lurer du på hvilken tid du skal legge deg på? Da kan du prøve løpskalkulatoren i appen vår! 

 

Merk: Vi vil kontrollere mistenksomt raske tider og alle løpere som er på pallplass.

Start økten på din valgte enhet og løp distansen din.
Du må selv ta tiden på løpet ditt. Dette kan du gjøre ved hjelp av en smarttelefon, smartklokke, pulsklokke eller et aktivitetsbånd. Dette blir din personlige «virtuelle tidtaker».

OBS – pass på å løpe riktig antall kilometer!
Du må løpe det antall kilometer og meter distansen din krever for at tiden skal bli reell. Det betyr at om du for eksempel skal løpe Halvmaraton, så må du løpe 21,1 kilometer. Løper du kortere enn distansen krever vil systemet vårt regne ut en gjennomsnittstid ut fra totalen på løpet ditt, og du vil ikke få din reelle tid. (Om du løper for langt går det fint, systemet kutter løpet på riktig antall kilometer).

Pauser?
Har du en enhet som registrerer pauser? Selv om enheten din kanskje registrerer pauser du tar gjennom økten gjør ikke tidsystemet vårt det! Den måler totaltiden på økten, fra start til slutt.

Avslutning og registrering av tid
Når du har løpt det antallet kilometer din distanse krever stopper du økten og lagrer den på din enhet. Så logger du deg inn på «Min side» for å laste opp løpet ditt. Trykk på knappen «min tid». Her får du flere valgmuligheter for å laste opp tiden din. Du kan lese mer om disse HER.

Ønsker du ikke å registrere tid?
Da kan du trykke på «fullført». Du kommer med i resultatlisten, men tiden din vil ikke vises.

Her er noen viktig regler du må følge – skal du konkurrere om pallplass må du også følge konkurransereglene! 

 

 

Alle smarttelefoner, smartklokker, pulsklokker eller aktivitetsbånd som støtter logging av økter kan brukes.

Har du ikke klokke, kan du bruke smarttelefon ved å for eksempel laste ned appen Strava, hvor du kan opprette profil gratis. Denne kan du enkelt bruke til å logge økten, og legge den til på «min side» etterpå, så får du med tiden om du ønsker det.

Vil du konkurrere om pallplass må du logge økten din med en enhet som støtter GPX, TCX eller FIT-filer som kan bekrefte løpet ditt.

OBS – skal du bruke en Garmin- eller Polar-klokke? Les denne informasjonen FØR du starter løpet ditt.

Tiden din registrerer du ved å logge deg på Min Side, og trykke på knappen «min tid».

Da vil du komme til en side hvor du får fem alternativer til hvordan du kan registrere tiden din:

  1. Koble til app eller klokke (Garmin Connect, Strava, Polar og Suunto)
  2. RaceConnect – LIVE tracking av løpet ditt og automatisk opplastning av tid
  3. Laste opp aktivitetsfil (GPX, TCX eller FIT)
  4. Manuell registrering
  5. Registrere fullført uten tid


Les denne guiden for å lære hvordan du registrerer tiden din, og hvordan RaceConnect fungerer. 

Om du mener det er feil i resultatet du har registrert ber vi deg lese denne informasjonen nøye.

Vi anbefaler deg også å sette deg inn i våre løps- og konkurranseregler og deltagerinformasjon.

Om du er uenig i resultatet ditt kan du også benytte muligheten til å registrere tiden din manuelt, dette vil overskrive tidligere registrert tid.

Finner du ikke svarene på spørsmålene dine her ber vi deg ta kontakt med oss på facebook eller på info@oslomaraton.no.

Ja, dersom du registrerer løpet ditt med tid vil den bli lagt inn i den offisielle resultatlisten for løpet, som blir lagt ut på våre nettsider.

 

Ønsker du ikke å registrere tiden din, kan du velge å kun registrere at du har fullført. Da vil du komme med på resultatlisten som deltager, men tiden din vil ikke vises.

Ja, det kan du. Dersom du ikke ønsker å registrere tiden din kan du gå inn på «min side» og registrere at du har fullført uten å laste opp tid.

Når du har fullført løpet og registrert deltagelsen din på «min side» vil du motta en kjempefin virtuell medalje på e-post. Denne kan du dele på dine sosiale medier.

 

I tillegg kan du belønne deg selv med en ekte medalje, som du kan bestille på «Min side». Du betaler 199 kroner inkludert frakt (i Norge) for medaljen, og den sendes ut etter løpet. Du vil motta medaljen ca. 3-4 uker etter løpet.

 

Medalje til Barnas Mini Mairaton

For barna har vi gjort det litt annerledes. Vi vet hvor viktig det er for dem å motta medaljen med en gang de kommer i mål, og har sammen med vår samarbeidspartner Trofe laget en egen medalje for Barnas Mini Mairaton. Denne kan vi sende ut så du mottar den i tide før løpet – men da må du bestille før 5. mai 2021 for at den skal komme frem i posten før 17. mai! 

Du kan jo prøve og se hva som skjer, hvis du tørr…

© 2021 Oslo Maraton

MONICA
GUTUEN

AMBASSADØR

Alder: 45

Bosted: Bærum

Distanse under BMW Oslo Maraton 2020:
Jeg løper halv, og satser selvsagt på å ha det bredeste smilet hele veien.

Tidligere deltagelse på Oslo Maraton:
«10 for Grete» 2013, Halvmaraton 2014 og 2015, 2017 og 2018 og maraton i 2019.

Tre ord som beskriver meg:
Utadvent, Smilende, Energisk

Instagram: @muddylicious