Svein-Erik Bakke
  • Hjem
  • Svein-Erik Bakke

Jeg er ambassadør for BMW Oslo Maraton fordi: Jeg er glad i løpe og være ute på tur. Har alltid vært det. I tillegg har jeg stor glede av å løpe sammen med, støtte, hjelpe, motivere og inspirere andre. Videre er jeg jo glad i byen vår, glad i Oslo Maraton og ønsker at folk skal få kjenne på den herlige mestringsfølelsen det er å løpe over det blå teppet på slutten, høre applausen og løpe over målstreken. Like herlig hver gang.

Jeg liker å løpe fordi:  Jeg lader batteriene mine når jeg løper. Jeg slapper egentlig av. Det gir meg masse energi og overskudd i hverdagen. Jeg elsker å være ute i frisk luft og den flotte naturen vår. Med lange arbeidsdager så er løpingen ett sted for avslapning og energi, men også for ro, refleksjon, idedugnad og bearbeiding. Jeg både kobler helt av og får tenkt masse når jeg løper. Samtidig er jeg jo veldig glad i å løpe konkurranser, både i inn- og utland, og da søker jeg ofte ny mestring og kule opplevelser.

Mine tips til andre som skal løpe BMW Oslo Maraton er:

  • Ha det gøy. Dra ut på tur og kos deg.
  • Tren variert. Jeg både sykler, svømmer, går på ski, trener styrke og går lange turer.
  • Husk langturer. De bygger både fysisk og mental robusthet og utholdenhet.
  • Løpsrelatert styrketrening, både skadeforebyggende og løpsstyrkende.
  • Planlegg løpet ditt, unngå å åpne for hardt og vær tålmodig!
  • Benytt deg av drikkestasjonene, enten du er tørst eller ikke.
  • Tren på å drikke mens du trener.
  • Gjerne ta med deg noen gel/liquid som du har testet ut på forhånd og som du vet magen din tåler.
  • Følg gjerne en fartsholder. Når jeg er fartsholder deler jeg alltid et maraton i fire deler á ca. 10 km; (1) Oppvarming, (2) tålmodighet, (3) jobbing og (4) kjemping.
  • Husk å feire deg selv. Det er lov å være stolt og vise det.

Mine favorittløpesko er:  Jeg varierer mye. Det varierer etter hva og hvor jeg skal løpe.

Det beste jeg vet etter en løpetur er:  Den gode følelsen etter å ha fullført/løpt, en god dusj, en kopp kaffe/te og noe å spise.

Dette tenker jeg på når jeg løper:  Alt og ingenting. Det varierer mye, litt etter form, dagsform, hva jeg skal løpe og hvordan jeg føler meg. Har ofte musikk eller podcast på ørene. Når det gjelder musikk så er det ofte en av spillelistene på Spotify til min studentdatter. Av podcaster så varierer jeg fra løpepodcaster, matpodcaster, humorpodcaster og fakta/nyhetspodaster. Av og til bare drømmer jeg meg bare helt bort og lytter ikke på noe, og bare flyter rundt der ute. Her en plan om å prøve ut lydbok en gang, men har ikke kommet så langt. Under konkurranser har jeg ikke noe på ørene, da går jeg inn i en «boble».

Samarbeidspartnere

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere