SIlje Louise Tvedte
  • Hjem
  • SIlje Louise Tvedte

Jeg er ambassadør for BMW Oslo Maraton fordi: Jeg har en stor lidenskap for løping  og skal i år delta på mitt 5. maraton i Oslo. Jeg er også veldig imponert over gjennomføringen av et så stort og proffesjonelt arrangement, som jeg skulle ønske enda flere kunne få oppleve, enten som aktiv løper eller bare som mosjonist. Det er viktig for meg og kunne få formidle til alle der ute, at Oslo maraton ikke bare er for de profesjonelle og aktive utøverne, men at det også finnes ulike distanser som er tilrettelagt for de fleste, så lenge man har viljen og lysten til å utfordre seg selv.

Jeg liker å løpe fordi:  Det først og fremst gir meg masse energi og overskudd i hverdagen. I travel uker med studier og to deltidsjobber, er det helt nødvendig for meg med en slik type avkobling hvor jeg ikke tenker på noe annet enn akkurat dette. Jeg har troen på at det å være fysisk sterk bidrar til en sterkere psyke, som igjen kommer godt med generelt i hverdagen og de utfordinger man kan møte på.  Men det aller best med å løpe er å kjenne at jeg bruker kroppen, gleden ved å se resultater i forhold til å nå nye mål, og den enorme godfølelsen dette gir.

Mine tips til andre som skal løpe BMW Oslo Maraton er:  

  • Sett deg et mål som passer deg og som du vet er realistisk.
  • Tren målrettet og variert mot den distansen du har valgt deg ut.
  • Legg opp riktig kosthold, som bygger opp og gir energi. Spesielt nødvendig med mye karbohydrater uken før selve løpet.
  • Gode løpesko er viktig , ikke begi deg ut på maraton med nye sko som ikke er løpt inn.
  • Sjekk værmeldingen og kle deg deretter. Om det er sol, kan løpebriller være godt å ha.
  • Ikke bli for ivrig og gå for hardt ut på selve løpet, da kan du fort møte veggen. Begynn heller litt roligere og øk gradvis ettervært som du kjenner på hvordan kroppen fungerer.
  • Benytt deg av hver drikkestasjon, enten du er tørst eller ikke. For mange kan det også være lurt med et ekstra drikkebelte, eventuelt en energibar/gele/banan.
  • God musikk på øret kan være en stor motivasjonskilde for mange, men dette er individuelt. For den gode stemningen rundt hele løypa er absolutt den største motivasjonen.
  • Følg gjerne fartsholderne om du har satt deg et mål på tid.
  • Pulsklokke kan også være en nyttig indikator på hvordan du ligger an under løpet.
  • Sist men ikke minst, ha det gøy, kos deg og vær stolt av deg selv uansett resultat.

 

Mine favoritt løpesko er:  Asics

Det beste jeg vet etter en løpetur er:   Ta meg en dusj, og spise et stort og godt måltid med den beste samvittigheten.

Dette tenker jeg på når jeg løper:  Når jeg løper har jeg alltid god treningsmusikk som gir meg en ekstra motivasjon. For meg er trening et fristed hvor jeg skyver alle tanker til side, og heller psyker meg opp til å fullføre den økta

Samarbeidspartnere

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere