Kontakt oss

FAQ

  • Påmelding
    Er jeg meldt på?

    For å sjekke om du er meldt på til årets BMW Oslo Maraton, kan du finne ditt navn på deltakerlisten her. Om du er påmeldt, men ikke finner ditt navn, ta kontakt med oss på [email protected]

    Hvorfor fungerer ikke min rabattkode?

    Om du har en rabattkode legger du denne inn i feltet for «Voucher kode» når du kommer til betaling (vær oppmerksom på å ikke trykke «space» etter å ha tastet inn rabattkoden, da dette vil føre til at koden ikke vil bli gyldig). Hvis rabatten skal trekke fra 100% vil ikke dette vises på totalbeløpet ved betaling. Ved å trykke meld på og betal, vil beløpet bli trukket fra din voucher.  Om du koden din ikke fungerer, send mail til [email protected] med din rabattkode.

    Er det mulig å endre distanse, evt når er siste frist og hva koster det?

    Det er mulig å endre distanse etter 1. juni 2017. Frist for endring av distanse er 1. september 2017, eller ved fulltegnet på ønsket distanse. For endring av distanse kan dette gjøres ved å logge inn på din «Deltaker Login» her. Ønsker du å endre distanse før 1. juni, vennligst ta kontakt med [email protected].

    Er det mulig å endre navn på deltager i påmeldingen?

    Påmeldingen er personlig. Hvis det skulle være noen store stavefeil ber vi deg ta kontakt direkte med vår adm. for korrigering. Det vil være mulig å omregistrer påmeldingen til en ny løper om du ikke har anledning til å delta selv etter 1. juni eller hvis distansen du er påmeldt til er fulltegnet. Omregistrering av løper skjer via din «Deltaker Login» her og velg «Overfør plassen». Du vil da motta en kode med beløpet du betalte for startavgift minus kr 100 i omregistreringsgebyr. Koden kan du gi videre til kjøper som bruker denne ved ny påmelding. Beløpet på koden vil da bli trukket fra totalbeløpet. Omregistrerings muligheten er åpen  frem til 1. september kl. 23.59

    Er det mulig å bytte puljetid eller forventet sluttid?

    Det er mulig å endre puljetid eller forventet sluttid etter registrert påmelding. Dette kan gjøres via linken du fikk på epost ved påmelding. Om du opplever problemer, send mail til [email protected] med ønsket puljeendring.

    Hvorfor får jeg ikke registrert meg med min klubb?

    På listen over klubber ved påmelding ligger kun klubber som er medlemmer av NIF/NFIF. Om din klubb ikke finnes på listen kan du fylle inn ditt klubbnavn under «team». Om din klubb er medlem av NIF/NFIF, men du ikke finner den i listen over klubber, send mail til: [email protected]

  • Løypen
    Kan jeg løpe med musikk?

    Etter en forespørsel fra politiet har vi blitt bedt om at deltakere minimerer bruken av musikk for å øke sikkerheten på løpet.

    Er det mat- og drikkestasjoner i løypen?

    Det vil bli plassert mat- og drikkestasjoner rundt i løypen på distansene; 42 km, 21 km og «10 for Grete».  Dette vil bli vist på løypekartet for 2016.

    Hvor vil løypen for årets arrangement legges ut?

    Løypen vil legges ut på vår hjemmeside og Facebook-side. Løypen vil bli lagt ut under «arrangement» på de ulike distansene.

  • Sikkerhet
    Vil det være medisinsk hjelp tilstede?

    Volvat Medisinske Senter og Norsk Folkehjelp kommer til å være tilgjengelig med helsepersonell i hovedteltet ved målområdet, og ved stasjoner i løypa for akutte skader og medisinske behov.

  • Praktisk info for løperen
    Hvor henter jeg mitt startnummer?

    Uken før arrangementet vil du få tilsendt et startkort til din registrerte e-postadresse. Ved henting av startnummeret må du vise startkortet sammen med gyldig ID. Henting av startnummer skjer i Sport- og helsemesse/Sekretariatet på Rådhusplassen. Ved henting av startnummer for andre må det vises til startkort og kopi av personens legitimasjon. Åpningstider for Sport- og Helsemessen legges ut nærmere arrangementet.

    Hvor kan jeg oppbevare bagasje/eiendeler under løpet?

    Det vil være oppbevaringsmuligheter ved startområdet. På grunn av sikkerhetsmessige årsaker vil det kun være mulig å levere inn Goodiebagene som hver deltager mottar ved henting av startnummer. Store kofferter og bager vil ikke være godkjent. Deltageren oppfordres til å merke bagasjen godt med startnummeret. Legg ikke igjen verdisaker. Kom i god tid da det forventes noe kø.

    Hvor kan jeg finne dusj og toaletter?

    Det vil være mulighet for dusj og skifte på Ruseløkkaskole i Løkkeveien. På Rådhusplassen, i startområdet og i løypen ved alle drikkestasjonene vil det være toaletter disponibelt. Dette vil bli vist på løypekartet for 2016.

    Får jeg medalje etter løpet?

    Alle deltakere som gjennomfører BMW Oslo Maraton vil motta medalje etter målgang. Alle klassevinnerne vil motta premier fra våre samarbeidspartnere.

    Hvor kan jeg finne bilde av meg selv etter løpet?

    Marathon Photos er vår offisielle leverandør av bilder og diplomer under arrangementet på lørdag. Smil til fotografen når du nærmer deg målstreken og kjøp et minne for livet på deres nettside etter løpet.

    Hvor henter jeg årets t-skjorte?

    Om du har bestilt årets t-skjorte henter du denne sammen med ditt startnummer i teltet Sport- og helsemesse på rådhusplassen.

  • For publikum
    Kan man kjøpe mat og drikke ved arrangementet?

    Det vil bli plassert flere kiosker ved rådhusplassen. Her kan man kjøpe mineralvann og forskjellig mat.

    Er det mulig å benytte bil?

    Det vil være begrenset fremkommelighet i Oslo sentrum under arrangementet. Vi anbefaler derfor kollektiv trafikk.

    Vil det være noen arrangementer for publikum?

    Det vil være flere artister rundt i løypa som bidrar med ulike kulturinnslag. Se under «arrangementer» og «liv i løypa» for mer informasjon.

  • Frivillig
    Hvordan kan jeg melde meg som frivillig?

    Under «Frivillig» finner du link til påmelding som frivillig.

    Hvilke oppgaver kan jeg velge mellom som frivillig?

    Under «Frivillig» finner du informasjon om de ulike oppgavene man kan velge mellom som frivillig.

    Hvor møter de frivillige opp på arrangementet?

    De frivillige møter opp i Funksjonærteltet, skur 28, på Akershusstranda. Det vil bli gitt nærmere informasjon om tidspunkt for oppmøte.

Kontakt oss

Postadresse:

Oslo Maraton AS
c/o Sportsklubben Vidar,
Postboks 5897 Majorstua
0308 Oslo

Besøksadresse:

Bislett Stadion
Inngang 1
Louisesgate 1
0168 Oslo

Telefon:

+47 45 91 43 30
Tlf er betjent: mandag til fredag fra 09.00 – 17.00. Tlf er betjent sporadisk i juli, anbefaler å send epost i juli måned.

E-post:

[email protected]

Samarbeidspartnere

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere