Oslo Maraton jakter på ny hovedsponsor

Danske Bank går ut som tittelsponsor av Oslo Maraton etter seks år. Nå jakter Oslo Maraton etter ny hovedsponsor.

Danske Bank takker for seg etter seks år som tittelsponsor for hovedstadens løpefest. Partene kan vise til en god utvikling gjennom disse årene, fra i overkant av 15 000 deltakere i 2010 til dagens folkefest som årlig samler rundt 25 000 løpere i Oslos gater.

-Vi har hatt en god reise som tittelsponsor for Danske Bank Oslo Maraton og føler vi har vært med på utvikle arrangementet til den folkefesten det har blitt i dag. Men alt har sin tid og nå velger Danske Bank å fokusere på andre konsepter, sier kommunikasjonsdirektør Stian Arnesen i Danske Bank.

Oslo Maraton jakter nå etter en ny hovedsponsor parallelt med at planlegging av Oslo Maraton 2016 har startet, sier marked- og kommunikasjonssjef Cathrine Stensaker i Oslo Maraton.

-Vi jobber for fullt mot Oslo Maraton høsten 2016. Påmeldingene har kommet godt i gang, noe over samme nivå som i fjor, og vi har stor tro på at vi skal befeste vår posisjon som høstens løpefest i Oslo by. For tiden har vi fokus på fornyelse av avtaler med etablerte partnere parallelt med at vi også jobber mot nye partnere.

Store sponsorer som G-Sport og Adidas er med videre, og blant de mindre partnerne fortsetter samtlige samarbeidet. I tillegg utvikles arbeidet mot veldedige organisasjoner som Aktiv Mot Kreft, Sykehusklovnene, Right To Play og Funkis Bislett kontinuerlig.

-Vi jobber med sponsorstrukturen vår for neste år. Vi er godt i gang, og vi er på jakt etter en hovedsponsor, sier Stensaker.

-Om det blir en ny tittelsponsor for Oslo Maraton er foreløpig ikke avklart, men det forventes å falle på plass i ukene fremover, sier Stensaker.

Verdiene til Oslo Maraton står sentralt når de nå er i gang med å videreutvikle sin sponsorstrategi. Verdiene er som følgende: Livskvalitet, mestring, glede, fellesskap og profesjonalitet.

-For oss er det ikke bare viktig å kommunisere disse verdiene. De skal ligge til grunn for alt vi foretar oss, sier Cathrine Stensaker i Oslo Maraton.

Oslo Maraton er 24 000 løpere fordelt på distansene maraton, halvmaraton, 10 km, 3 km og 73 km. Nyhet av året er Trippelteam, som muliggjør påmelding av lag for distansene maraton, halvmaraton og 10 km. I tillegg til alle løperne hadde arrangøren med seg 36 kulturinnslag rundt i løypa ved siste arrangement. Kjønnsfordelingen i løpermassen var 48 prosent kvinner og 52 prosent menn.

 

For mer informasjon. Kontakt marked- og kommunikasjonssjef Cathrine Stensaker i Oslo Maraton på mobil 992 46943 og/eller mail cathrine@skvidar.no. Se også www.oslomaraton.no

MONICA
GUTUEN

AMBASSADØR

Alder: 45

Bosted: Bærum

Distanse under BMW Oslo Maraton 2020:
Jeg løper halv, og satser selvsagt på å ha det bredeste smilet hele veien.

Tidligere deltagelse på Oslo Maraton:
«10 for Grete» 2013, Halvmaraton 2014 og 2015, 2017 og 2018 og maraton i 2019.

Tre ord som beskriver meg:
Utadvent, Smilende, Energisk

Instagram: @muddylicious