Blog
  • Hjem
29
04
2016

Løpegruppe 30.april!

Agenda for april
Planen for April er å gjennomføre terskeltrening ved bruk av lengre intervaller. Terskeltrening krever at man lærer seg å tolke kroppens signaler for å finne hvor terskelen for melkesyreproduksjon er.

Lørdag 30. april
Speed progression: 3×2 min (1 min pause), 4 x 1 min (30 sek pause), 5 x 45 sek (30 sekund pause).

Oppvarming
Felles oppvarming på plenen nedenfor bommen med løpsspesifikke oppvarmingsøvelser. Deretter deler vi inn i 3 grupper etter nivå: svett (nivå 1), svettere (nivå 2), svettest (nivå 3). Hver gruppe varmer yttligere opp med +/- 10 min lett jogg, før de starter på hoveddelen og avrunder med en kort styrke del for kjernemuskulaturen med påfølgende tøyeøvelser.

Instruktører
Løpegruppene gjennomføres av profesjonelle trenere fra SATS ELIXIA.

Team Svett er nivå 1, for deg som ønsker å komme i gang med treningen, trener moderat eller ønsker en rolig treningsøkt. Løpsfart ca 07:00-08:00 min pr km.

Team Svettere er nivå 2, for deg som trener regelmessig. Hvis du søker nye utfordringer og tips innen trening er dette noe for deg. Løpsfart 5:30-7:00 min pr km.

Team Svettest er nivå 3 og det høyeste nivået. Team Svettest er for deg som løper på et høyt nivå og ønsker utfordringer og tips innen treningen. Løpsfart 05:30 min pr km og raskere.

 
Løpegruppene er gratis og for alle!
«Jeg er med – er du?»

Samarbeidspartnere

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere