Linn Ravn

Jeg er ambassadør for BMW Oslo Maraton fordi:

Mitt første løp etter at jeg startet med løping i 2012 var BMW Oslo Maraton, distanse 3 for alle. Jeg løp på 11:13 og har aldri løpt så raskt hverken før eller siden. Husker godt det løpet. Den gode stemningen, fine løypa i byen jeg er så glad i og har vokst opp i og alle frivillige som deltok. Jeg ble så motivert, fikk så mye energi og løp så jeg fikk vondt i lungene, men tenkte at det gjør ingenting om det skjer meg noe – det er så mange fra Røde Kors rundt i løypa. Siden den dagen har jeg vært en stor fan av BMW Oslo Maraton. I fjor var første gang jeg løp 10 for Grete. Jeg var på jobb hele den dagen ved festningen – i kjole og høye hæler. Det var ikke helt som det høres ut som – jeg var med i en reklameinnspilling  Jeg måtte skifte i filmcrewet sin varebil og løpe avgårde til start. Rakk det akkurat. Det var en enda bedre opplevelse enn 3 for Alle. Løpet er en eneste stor folkefest og det passer for alle. Virkelig. Rullestolbrukere, de som foretrekker å gå og eliteløpere. I år sto jeg og heiet før det var min tur til å løpe. Da ploggere løp forbi meg heiet jeg litt ekstra og fikk en stor klump i halsen. Jeg ble så rørt og stolt av de og av dette løpet. Årets 10 for Grete var en fantastisk opplevelse og jeg håper så mange som mulig blir med på denne folkefesten til neste år! Det er en distanse for alle!

Jeg liker å løpe fordi:

Nå har jeg løpt i 7 år og kan ikke se for meg et liv uten. Før så jeg rart på de som løp ute i all slags vær og vind. Nå har jeg blitt slik selv. Jeg løper ute hele året. Aller best liker jeg meg i skogen og på bane. Løping gir meg så uendelig mye. Energi, glede og en frisk kropp. Jeg elsker å kjenne kroppen jobbe og blir varm og svett. Det er en måte å få ut hva man måtte ha inni seg og lufte hodet. Godt for både kropp og sinn. Det er en fin måte å se seg rundt på nye steder og på ferie, og er en treningsform som ikke krever noe særlig planlegging eller mye utstyr. Jeg deltar på konkurranser fordi jeg liker å måle meg med andre i min aldersgruppe, kjenne på stemningen og treffe andre løpere. Jeg liker å ha mål å trene mot, og blir motivert av å delta på løp. Løping har gitt meg nye bekjentskaper og mange fantastiske opplevelser.

Mine tips til andre som skal løpe BMW Oslo Maraton:

–        Tren deg opp til den distansen du skal løpe. Det blir en mye hyggeligere opplevelse om du er godt forberedt.

–        Still deg i den gruppen som er oppnåelig for deg å løpe i tidsmessig. Det er mye hyggeligere å å løpe med andre som løper i samme tempo som deg selv enn å bli forbi løpt eller å måtte løpe forbi altfor mange

–        Fartsholdere er der for deg – benytt deg av de og løp etter den som er nærmest målet ditt

–        Spis og drikk litt ekstra i dagene før løpet. På løpsdagen er det ikke alltid man får i seg så mye, så da er det godt å ha litt i reserve

–        Ikke ha på for mye klær. Man blir alltid varm når man løper. Min tommelfingerregel er at er det 10 grader eller mer er det alltid kun singlet og shorts

–        Benytt deg av drikkestasjonene

–        Det er ikke farlig å bli veldig sliten eller å ta deg ut – det skal mye til før man går tom eller bli dårlig

–        Ikke løp med musikk. Hør heller på heiingen og musikken underveis

–        Vink og smil til alle som heier langs løypa og vær stolt av at du er med!

Mine favorittløpesko:

GlideRide og Nimbus fra ASICS

Det beste jeg vet etter en løpetur er:

Drikke, spise banan eller en proteinbar mens jeg strekker ut. Om jeg har løpt løp er det beste jeg vet å ta en kaffe på nærmeste café. Ubetalelig.

Dette tenker jeg på når jeg løper:

Jeg tenker på hvor heldig jeg er som har en helse som tillater meg å løpe. Om jeg vurdere noe eller tenker på noe får jeg ofte en klarhet når jeg løper. Om jeg er med på løp lager jeg ofte en blogg fra løpet i hodet. Tenker alltid glade, lykkelige tanker når jeg løper.

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere