God holdning!

Skrevet av Tore Amundøy, Utdanningsleder i Friskis&Svettis

Når vi skal løpe, og særlig når vi skal løpe langt er det hensiktsmessig å løpe så avspent og avslappet som mulig, selv om vi skal løpe fort. Forsøk å ha lave og avslappede skuldre. Kjenn forskjellen på om du trekker de litt tilbake i forhold til frem (trekker du skuldrene en aning tilbake vil du få frem brystet litt, og dermed en bedre løpsholdning).

Armene skal pendle i skulderleddet, tenk at albuene er en spiss som du trekker bakover. Forsøk å vær avslappet i hendene og la armene pendler langs kroppen, ikke foran. Tenk at du skal ha en atletisk og stolt holdning, det vil si: frem med brystet og frem med hoften, slik at du ikke blir «sittende» i steget. Forsøk å sett foten under tyngdepunktet og ikke foran. Mye å tenke på, og her kan det være lurt å få noen til å filme deg med en Smartphone, slik at du får en visuell tilbakemelding.

Hilsen Tore Amundøy, Utdanningsleder i Friskis&Svettis

© 2021 Oslo Maraton

MONICA
GUTUEN

AMBASSADØR

Alder: 45

Bosted: Bærum

Distanse under BMW Oslo Maraton 2020:
Jeg løper halv, og satser selvsagt på å ha det bredeste smilet hele veien.

Tidligere deltagelse på Oslo Maraton:
«10 for Grete» 2013, Halvmaraton 2014 og 2015, 2017 og 2018 og maraton i 2019.

Tre ord som beskriver meg:
Utadvent, Smilende, Energisk

Instagram: @muddylicious