(Møte med fysioterapeut Christine Lundkvist i Volvat, hvor vi jobbet med fart og teknikk).
Fra feriemodus til halvmaraton på 3-4 uker

Det har vært ferie og i ferien har jeg ikke fått trent like optimalt som jeg hadde håpet.

Jeg gjorde et testløp- Sjusjørunden rundt, som er ca. 10,5 km og løp den 1 min raskere enn forrige gang. Jeg kunne også løpe opp en bakke, jeg i fjor måtte gå opp.

Det blir bra å komme inn i rutiner igjen, for kostholdet gjennom sommeren har heller ikke vært helt 100 %.  Derfor må jeg fokusere og ta i bruk rådene jeg fikk fra Janne Antonsen, klinisk ernæringsfysiolog ved Volvat Majorstua.

Det er slutt på feriemodus og jeg er klar for å jobbe hardt de neste ukene.  Det er 3 uker til løpsdagen og jeg er klar for å komme i riktig modus.  Jeg tror at jeg kan klare målet mitt som er under 2 timer!!!

Jeg var innom Volvat en tur og fikk testet farta på mølla, jeg ligger høyere i intervalldragene og jeg er klar for å jobbe med konkurransefart de neste ukene.

Nå vil treningsuken min se slik ut: de neste to ukene

  • 10 og 15 km i maratontempo
  • 1 intervalltrening
  • Totalt 30 km i beina i uka

God oppkjøring frem mot BMW Oslo Maraton!

– Carl Roger

© 2021 Oslo Maraton

MONICA
GUTUEN

AMBASSADØR

Alder: 45

Bosted: Bærum

Distanse under BMW Oslo Maraton 2020:
Jeg løper halv, og satser selvsagt på å ha det bredeste smilet hele veien.

Tidligere deltagelse på Oslo Maraton:
«10 for Grete» 2013, Halvmaraton 2014 og 2015, 2017 og 2018 og maraton i 2019.

Tre ord som beskriver meg:
Utadvent, Smilende, Energisk

Instagram: @muddylicious