17. MAIRATON

DISTANSER

DISTANSENE DU KAN VELGE MELLOM

På 17. mairaton kan du velge mellom seks ulike distanser, og alle distansene har paraklasser for personer med nedsatt funksjonsevne. To av distansene, 3 x Hurra og Jorbærmila, er også racing-distanser for rullestolbrukere.

 Klikk på distansen du ønsker mer informasjon om.

Få med hele familien på en morsom aktivitetsdag! Kombiner det med stafett, potetløp og sekkeløp på selveste 17. mai og lag en løype på 500-1000 meter i hagen, rundt hytta eller i bakgården der dere bor. Få med hele familien eller alle naboene – tenk så gøy det kan bli! Her er det bare fantasien som setter grenser for hva dere kan finne på! 

Barna kan registrere løpet sitt som fullført på «min side» etter at de har løpt. Da mottar de en virtuell medalje på e-posten som er registrert i deres påmelding. Det er også mulig å kjøpe en reell medalje ved påmelding eller på «min side».

Aldersgrense: Barn fra 0-12 år kan melde seg på Barnas Mini Mairaton

Denne distansen kaller vi «3 for alle» fordi en 3 kilometer virkelig passer for alle!

Om du aldri har løpt før kan denne distansen være en fin start. Og husk at uansett hvilken distanse du velger, bestemmer du selv farten, om du vil gå, gogge(blanding av å gå og jogge) , jogge eller løpe – det er helt opp til deg!

Er du en rask løper som liker å suse gjennom korte distanser? Da er 3 kilometeren perfekt. Kanskje kan du feire nasjonaldagen med ny pers?

Treningsprogram
Sjekk ut våre treningsprogram som hjelper deg med å komme i gang med treningen, og nå målene du setter deg. Les mer her!

Aldersgrense:
I dette virtuelle løpet har vi fjernet aldersgrensen på 3 kilometeren slik at du kan ta med deg hele familien, vennegjengen eller hvem du vil på tur for å gjennomføre 3 x hurra! 

3 x HURRA Racing er en distanse for rullestolbrukere. I 2020 hadde vi for første gang en 3 kilometer i rullestol racing, i forbindelse med BMW Oslo Maraton Virtual Edition. Siden den gang har vi hatt både 3 og 10 kilometer rullestol racing blant distansene i våre virtuelle løp, og det synes vi er veldig gøy! Vi håper det vil gjøre at flere rullestolbrukere vil prøve seg på racing, og bli med på morroa! 

Er du nybegynner, eller kanskje synes du 10 km blir for langt? Da håper vi 3 km kan passe deg! 

I våre virtuelle løp stiller vi ingen krav til hvilken rullestolen du bruker, det må ikke være en racingstol. Bruk den rullestolen du har, men ta vare på sikkerheten din!

Aldersgrense:
3 x HURRA racing er åpen for alle. 

Vi elsker navnet på denne distansen – Jordbærmila! 

10 kilometer er en fin distanse som passer for de aller fleste. Finn en løype du er glad i, eller en løype som er flat og rask dersom du jakter en god tid!

Husk at du kan gå, gogge (blanding av å gå og jogge), jogge eller løpe. Det er ingen makstid på våre virtuelle løp, og du velger den farten du vil!

Treningsprogram
Løper du din første 10 km, eller har du som mål å løpe 10 km på under 1 time? Vi har treningsprogram og tips som hjelper deg på veien frem mot mot gjennomføring, les mer HER!

Aldersgrense:
For å delta på 10 km må man ha fylt 12 år.

Vi elsker navnet på denne distansen – Jordbærmila! 

Vi er veldig glade for å ha både 3 og 10 kilometer rullestol racing blant distansene på våre virtuelle løp.

Er du nybegynner, eller kanskje synes du 10 km blir for langt? Da håper vi 3 km kan passe deg! Vil du ha en større utfordring er 10 kilometeren perfekt! 

I våre virtuelle løp stiller vi ingen krav til hvilken rullestolen du bruker, det må ikke være en racingstol. Bruk den rullestolen du har, men ta vare på sikkerheten din!

Aldersgrense:
For å delta på 10 km racing må man ha fylt 12 år

Å løpe halvmaraton kan være en stor utfordring, men med litt trening er dette en overkommelig distanse for de aller fleste.

Å gjennomføre et halvmaraton krever mindre tid til trening enn et maraton, og gir mindre risiko for skader. Dette er mye av grunnen til at denne distansen har blitt så populær, og er den mest populære distansen under BMW Oslo Maraton. Det er også en fin distanse å prøve seg på, for deg som har som mål å fullføre et maraton i fremtiden.

Treningsprogram 
Har du som mål å løpe halvmaraton bør du trene godt på forhånd. Les mer om hvordan du kan planlegge løpet ditt, både om det er ditt første halvmaraton, eller du ønsker å fullføre på under 1 time og 30 minutter. Vi har treningsprogram og tips som hjelper deg på veien frem mot mot gjennomføring! Les mer HER!

Aldersgrense:
For å delta på halvmaraton må man ha fylt 16 år.

Gi deg selv en utfordring!

Denne distansen kan for mange være en stor utfordring. Et maraton er 42 195 meter langt, hele 42,2 kilometer skal tilbakelegges. Det krever mye både fysisk og psykisk. Her har man muligheten til å teste egne grenser, og man blir belønnet med en fantastisk mestringsfølelse når man krysser målstreken.

Treningsprogram 
Har du satt deg som mål å fullføre maraton, har vi tre ulike treningsprogrammer som du kan følge om du har satt deg et tidsmål. Vi har flere tips og treningsprogrammer for ulike tidsmål som hjelper deg på veien frem mot gjennomføring! Les mer HER!

Aldersgrense:
For å delta på maraton må man ha fylt 18 år.

Vil du har en litt ekstrem utfordring? Bor det en ultraløper i deg? Da kan du prøve deg på Trippelen! 

Denne distansen er satt sammen av 10 km, Halvmaraton og Maraton – til sammen blir det hele 73,3 kilometer. 

Under arrangementet i Oslo løper man disse distansene hver for seg – men, i våre virtuelle løp må trippelen gjennomføres sammenhengende! Man må løpe 73,3 km fra start til slutt uten å stoppe tiden sin. 

Tar du utfordringen? 

 

Aldersgrense: 

For å delta på trippelen må man ha fylt 18 år.

© 2021 Oslo Maraton

MONICA
GUTUEN

AMBASSADØR

Alder: 45

Bosted: Bærum

Distanse under BMW Oslo Maraton 2020:
Jeg løper halv, og satser selvsagt på å ha det bredeste smilet hele veien.

Tidligere deltagelse på Oslo Maraton:
«10 for Grete» 2013, Halvmaraton 2014 og 2015, 2017 og 2018 og maraton i 2019.

Tre ord som beskriver meg:
Utadvent, Smilende, Energisk

Instagram: @muddylicious