Deltagerinfo – Påskeløpet
  • Hjem
  • Deltagerinfo – Påskeløpet
Påskeløpet – et virtuelt påskeløp

Her finner du nyttig informasjon om Påskeløpet, og svar på noen vanlige spørsmål vi får vedrørende virtuelle løp.

Denne siden vil oppdateres om det dukker opp ny informasjon. Er det spørsmål du ikke finner svar på her? Send dem til oss på info@oslomaraton.no eller ta kontakt på Facebook.


  • Regler for løp og konkurranse

    Under ser du regler og retningslinjer for godkjent gjennomført løp.

    Både løps- og konkurransereglene må følges om du skal kjempe om pallplass! 

  • Løpevettregler

    Vi har  laget noen løpevettregler med ting som er viktig å huske på om du legger ut på langtur alene.

  • Hvordan fungerer et virtuelt løp?

    Kort fortalt: Å delta i et virtuelt løp er veldig enkelt. Du bestemmer du selv når du vil starte, og hvor lang tid du vil bruke på din distanse. Det betyr at du ikke har noen maks tid å forholde deg til, og du kan sette det tempoet du ønsker. Du kan både gå, gogge, jogge eller løpe – det er helt opp til deg! Vil du helst gå på ski i påsken? Da kan du melde deg på Skimila – en 10 kilometer på ski!

    Den eneste regelen vi har når det gjelder tid er at starttid og sluttid må være innenfor datoene for løpsarrangementet. Det vil si at du kan løpe når som helst mellom 1. april kl. 00:01 og 5. april kl. 23:59.

    På Påskeløpet har du hele 5 dager hvor du kan fullføre din distanse når det passer deg – og er du ikke fornøyd med tiden din på første forsøket? Da kan du gjennomføre en gang til og laste opp ny tid som erstatter den gamle. Fortsatt ikke fornøyd? Løp enda en gang da vel!

    Tiden må du ta selv, og så registrerer du den på «Min Side» når du har gjennomført. Om du ikke vil må du heller ikke registrere en tid, du kan velge å trykke “fullført” i registreringen for å bekrefte at du har deltatt. Les mer om ulike alternativer til hvordan du kan ta tiden din og registrere den HER.

    Fortsatt noe du lurer på? Les mer informasjon på denne siden, eller ta kontakt med oss på Facebook eller på e-post info@oslomaraton.no 🙂

  • Hvilke distanser kan jeg velge mellom?

    På Påskeløpet kan du delta i distansene du finner i listen under her. Alle distansene har paraklasser, som er egne klasser for personer med funksjonsnedsettelse. Er du paradeltager registrerer du dette ved påmelding.

    Vi har totalt seks distanser, og to av disse er også racingdistanser for rullestol brukere.

    • Barnas Påskeløp (500-1000 meter)
    • Nøttetreeren (3 km)
    • Nøttetreeren Racing ( 3 km rullestol) 
    • Haremila (10 km)
    • Haremila Racing (rullestol)
    • Halvmaraton (21,1 km)
    • Krimmaraton (42,2 km)
    • Skimila (10 km på ski)
    Challenge

    Ønsker du en ekstra utfordring, eller flere gode grunner til å komme deg ut og bevege deg litt innimellom all påskekosen? Da kan du prøve deg på en Challenge!

    Vi har satt sammen fire pakker som består av totalt to distanser, og det fungerer som følger:

    • Du fullfører distansene hver for seg (du skal ikke fullføre dem sammenhengende)
    • Du laster opp en tid for hver enkelt distanse, og er med i resultatlistene for hver enkelt distanse
    • I tillegg vil tidene dine også legges sammen og du er med å konkurrere om beste totaltid på alle distansene sammenlagt

    Dette er pakkene du kan velge mellom:

    • BRONZE CHALLENGE RACING

    Denne pakken er for rullestol racing, og er satt sammen av våre to racing distanser, 3 og 10 kilometer. Totalt blir det 13 kilometer.

    • BRONZE CHALLENGE

    Denne pakken består av to distanser på totalt 13 kilometer, og er satt sammen av distansene Nøtteetreeren (3 km) og Haremila (10 km)

    • SILVER CHALLENGE

    Denne pakken består av totalt 21,1 kilometer, og er satt sammen av distansene Haremila (10 km) og halvmaraton (21,1 km).

    • GOLD CHALLENGE

    Denne pakken består av totalt 63,3 kilometer, og er satt sammen av distansene halvmaraton (21 km) og Krimmaraton (42 km).

    • SKIRUN CHALLENGE – SKI + LØP! 

    Denne pakken består av totalt 20 kilometer, og er satt sammen av distansene Skimila (10 km) og Haremila (10 km)

  • Kan jeg melde meg på flere distanser?

    Vil du løpe flere distanser i løpet av Påsken? Du kan melde deg på så mange distanser du vil, men vi anbefaler å prøve en av våre challenges!

    Ønsker du en ekstra utfordring, eller flere gode grunner til å komme deg ut og bevege deg litt innimellom all påskekosen?

    Vi har satt sammen fire pakker som består av to distanser og det fungerer som følger:

    • Du fullfører distansene hver for seg (du skal ikke fullføre dem sammenhengende)
    • Du laster opp en tid for hver enkelt distanse, og er med i resultatlistene for hver enkelt distanse
    • I tillegg vil tidene dine også legges sammen og du er med å konkurrere om beste totaltid på alle distansene sammenlagt

    Dette er pakkene du kan velge mellom:

    • BRONZE CHALLENGE RACING

    Denne pakken er for Rullestol Racing, og er satt sammen av våre to racing distanser, 3 og 10 kilometer. Totalt blir det 13 kilometer.

    • BRONZE CHALLENGE

    Denne pakken består av to distanser på totalt 13 kilometer, og er satt sammen av distansene Nøtteetreeren (3 km) og Haremila (10 km)

    • SILVER CHALLENGE

    Denne pakken består av totalt 21,1 kilometer, og er satt sammen av distansene Haremila (10 km) og Halvmaraton (21,1 km).

    • GOLD CHALLENGE

    Denne pakken består av totalt 63,3 kilometer, og er satt sammen av distansene Halvmaraton (21 km) og Krimmaraton (42 km).

    • SKIRUN CHALLENGE – SKI + LØP! 

    Denne pakken består av totalt 20 kilometer, og er satt sammen av distansene Skimila (10 km) og Haremila (10 km)

     

    Tar du utfordringen?

  • Challenge - Hvordan fungerer det?

    Om du melder deg på en av våre Challenges på Påskeløpet melder du deg på to distanser du skal fullføre individuelt i løpet av påsken. I tillegg er du med å konkurrere om beste totaltid på distansene i din challenge.

    Kjøper du medalje for din challenge vil du motta en medalje for hver av distansene du deltar på i din challenge.

     

    HVORDAN GJENNOMFØRER DU DIN CHALLENGE?

    Enkelt forklart fungerer challengene som følger:

    1. Du fullfører distansene i din challenge hver for seg, du skal IKKE fullføre dem sammenhengende
    2. Når du har fullført går du inn på «min side» og laster opp tiden din for hver enkelt distanse (se info under)
    3. Du skal ikke registrere totaltiden for din challenge, det ordner vi for deg
    4. Du er med i resultatlisten for hver enkelt distanse du har gjennomført, og i tillegg er du med og konkurrerer om beste totaltid i en egen resultatliste for din challenge

     

    HVORDAN REGISTERERE TIDENE FOR DINE DISTANSER 

    Når du meldte deg på din Challenge mottok du en e-post bekreftelse med innlogging til «min side».

    Sånn gjør du det:

    1. Logg inn på «Min Side»
    2. Velg distansen du ønsker å registrere tid for i menyen øverst på siden
    3. Registrer tiden for distansen du har fullført din ved hjelp av en av de fem alternativene

    Du legger inn en individuell tid for hver distanse. Totaltiden på distansene trenger du ikke å registrere, den legger vi sammen for deg og setter inn i en egen resultatliste for din challenge.

     

    Vi har 5 alernativer for hvordan du kan laste opp tiden din:

    1. Koble til app eller klokke (Garmin Connect*, Strava, Polar* og Suunto)
    2. RaceConnect – LIVE oppdatering av løpet ditt, og automatisk opplastning av tid
    3. Laste opp aktivitetsfil (GPX, TCX eller FIT)
    4. Manuell registrering
    5. Registrere fullført uten tid

    Les denne guiden for mer informasjon om registrering av tid, og hvordan RaceConnect fungerer.

    *Skal du koble til Garmin Connect eller Polar? Les guiden før du starter løpet ditt!

  • Hvilke challenges kan jeg velge mellom?

    Dette er challengene du kan velge mellom:

    • BRONZE CHALLENGE RACING

    Denne pakken er for Rullestol Racing, og er satt sammen av våre to racing distanser, 3 og 10 kilometer. Totalt blir det 13 kilometer.

    • BRONZE CHALLENGE

    Denne pakken består av to distanser på totalt 13 kilometer, og er satt sammen av distansene Nøtteetreeren (3 km) og Haremila (10 km)

    • SILVER CHALLENGE

    Denne pakken består av totalt 21,1 kilometer, og er satt sammen av distansene Haremila (10 km) og Halvmaraton (21,1 km).

    • GOLD CHALLENGE

    Denne pakken består av totalt 63,3 kilometer, og er satt sammen av distansene Halvmaraton (21 km) og Krimmaraton (42 km).

    • SKIRUN CHALLENGE – SKI + LØP! 

    Denne pakken består av totalt 20 kilometer, og er satt sammen av distansene Skimila (10 km) og Haremila (10 km)

  • Hvordan melder jeg meg på?

    Klikk her for å melde deg på!

    Påmeldingsavgift: 

    Enkeltdistanser: 150 kroner
    Challenge (pakke med to distanser): 250 kroner

    Inkludert i påmeldingsavgiften får du følgende:

    • Du kan løpe distansen du er påmeldt så mange ganger du vil på arrangementsdatoene
    • Ditt eget startnummer med navn som du kan skrive ut hjemme
    • Du kan laste tiden din opp i den offentlige resultatlisten
    • Du mottar en virtuell medalje når du har registrert tiden din
    • Muligheten til å kjøpe en reell medalje
    • Du er med i trekningen av mange kule premier fra våre samarbeidspartnere
    • Tilgang til unike tilbud fra våre samarbeidspartnere

    Når du har meldt deg på vil du motta en bekreftelse på e-post med informasjon om innloggingsdetaljer til «Min Side», samt annen viktig informasjon.

    Den reelle medaljen kan du kjøpe ved påmelding eller senere på «Min Side». Medaljen kjøper du til 199 kroner inkludert frakt (i Norge).
    Melder du deg på en challenge og kjøper medalje får du en medalje for hver av distansene du er påmeldt i challengen.

    Vi premierer 1. plassene på hver distanse samt vinneren av hver challengene, og trekker i tillegg 10 heldige vinnere blant alle påmeldte som får fine premier fra våre samarbeidspartnere!

  • Hvordan melder jeg med på som paradeltager?

    Alle distansene du kan delta på i Påskeløpet har paraklasser.

    Du registrerer deg som paradeltager når du melder deg på. Velg distansen du ønsker å løpe på påmeldingsiden. Når du kommer til delen hvor du registrerer dine personlige data bekrefter du med «Ja» på feltet merket «Ønsker du å delta som paradeltager?».

  • Kan jeg endre distanse?

    Ja, du kan endre distansen din. Ta kontakt med oss på e-post info@oslomaraton.no så hjelper vi deg.

    OBS: Har du allerede kjøpt medalje for distansen du først var påmeldt er det ikke mulig å bytte til medalje for ny distanse eller få refusjon. Du vil motta medaljen du har kjøpt for distansen du først var påmeldt.

  • Hvor kan jeg løpe?

    Hvor som helst! Finn en løype du liker, kanskje har du et favorittsted å løpe? Vil du løpe en rask løype eller utfordrende løype? Det bestemmer du selv. Du kan løpe rundt og rundt huset ditt, i nabolaget, på fjellet, på en tredemølle – bokstavelig talt hvor som helst.

    Men – skal du konkurrere om en pallplass er det noen regler du må følge. Både løps- og konkurranseregler på følges om du skal kjempe om pallplassen. Se under:

  • Kan jeg løpe med en fartsholder eller i en løpegruppe?

    Vi ønsker å åpne for oppretting og påmelding av løpegrupper, men har utsatt dette grunnet Covid-19 og situasjonen samfunnet er i per i dag.

    Følg oss på facebook eller instagram for å holde deg oppdatert.

  • Får jeg startnummer?

    Du vil motta ditt personlige startnummer med navn på per epost. Print det ut og fest det på brystet når du løper – det er så gøy å møte andre med startnummer som er ute på løpetur! 

    Du vil også motta et digitalt startnummer du kan dele i sosiale medier! Vi syns du er  veldig kul om du gjør det.

  • Når skal jeg starte?

    Du bestemmer selv når du vil starte. Eneste regelen er at du må starte etter kl. 00:01 Torsdag  1. april og fullføre før kl. 23:59 mandag 5. april 2021.

  • Er det en makstid?

    I våre virtuelle løp bestemmer du selv hvor lang tid du vil bruke. Den eneste regelen vi har når det gjelder tid er at starttid og sluttid må være på løpets datoer, mellom kl. 00:01 1. april og kl. 23:59 5. april 2021.

    Det betyr at du ikke har noen maks-tid å forholde deg til, og du kan sette det tempoet du ønsker. Du kan både gå, gogge, jogge eller løpe – det er helt opp til deg! Har du mest lyst til å gå på ski i påsken? Da kan du delta på Skimila, en 10 km på ski!

    Lurer du på hvilken tid du skal legge deg på? Da kan du prøve vår løpskalkulator lenger nede på denne siden!

     

    Merk: Vi vil kontrollere mistenksomt raske tider og alle løpere som er på pallplass.

  • Hvordan fungerer tidtakingen?

    Start økten på din valgte enhet og løp distansen din.
    Du må selv ta tiden på løpet ditt. Dette kan du gjøre ved hjelp av en smarttelefon, smartklokke, pulsklokke eller et aktivitetsbånd. Dette blir din personlige «virtuelle tidtaker».

    OBS – pass på å løpe riktig antall kilometer!
    Du må løpe det antall kilometer og meter distansen din krever for at tiden skal bli reell. Det betyr at om du for eksempel skal løpe Halvmaraton, så må du løpe 21,1 kilometer. Løper du kortere enn distansen krever vil systemet vårt regne ut en gjennomsnittstid ut fra totalen på løpet ditt, og du vil ikke få din reelle tid. (Om du løper for langt går det fint, systemet kutter løpet på riktig antall kilometer).

    Pauser?
    Har du en enhet som registrerer pauser? Selv om enheten din kanskje registrerer pauser du tar gjennom økten gjør ikke tidssystemet vårt det! Den måler totaltiden på økten, fra start til slutt.

    Avslutning og registrering av tid
    Når du har løpt det antallet kilometer din distanse krever stopper du økten og lagrer den på din enhet. Så logger du deg inn på «Min side» for å laste opp løpet ditt. Trykk på knappen «min tid». Her får du flere valgmuligheter for å laste opp tiden din. Du kan lese mer om disse  HER.

    Ønsker du ikke å registrere tid?
    Da kan du trykke på «fullført». Du kommer med i resultatlisten, men tiden din vil ikke vises.

     

    Her er noen viktig regler du må følge – skal du konkurrere om pallplass må du også følge konkurransereglene! 

  • Hvilke enheter kan jeg bruke til tidtaking?

    Alle smarttelefoner, smartklokker, pulsklokker eller aktivitetsbånd som støtter logging av økter kan brukes.

    Har du ikke klokke, kan du bruke smarttelefon ved å for eksempel laste ned appen Strava, hvor du kan opprette profil gratis. Denne kan du enkelt bruke til å logge økten, og legge den til på «min side» etterpå, så får du med tiden om du ønsker det.

    Vil du konkurrere om pallplass må du logge økten din med GPS.

    OBS – skal du bruke en Garmin- eller Polar-klokke? Les denne informasjonen FØR du starter løpet ditt.

  • Hvordan registrerer jeg tiden min?

    Tiden din registrerer du ved å logge deg på Min Side, og trykke på knappen «min tid».

    Da vil du komme til en side hvor du får fem alternativer til hvordan du kan registrere tiden din:

    1. Koble til app eller klokke (Garmin Connect, Strava, Polar og Suunto)
    2. RaceConnect – LIVE tracking av løpet ditt og automatisk opplastning av tid
    3. Laste opp aktivitetsfil (GPX, TDX eller FIT)
    4. Manuell registrering
    5. Registrere fullført uten tid

    Lese denne guiden for å lære hvordan du registrerer tiden din, og hvordan RaceConnect fungerer. 

  • Hvordan registrerer jeg tidene for min challenge?

    HVORDAN GJENNOMFØRER DU DIN CHALLENGE?

    Enkelt forklart fungerer Romjulschallengene som følger:

    1. Du fullfører distansene i din challenge hver for seg, du skal IKKE løpe dem sammenhengende
    2. Når du har fullført går du inn på «min side» og laster opp tiden din for hver enkelt distanse (se info under)
    3. Du skal ikke registrere totaltiden for din challenge, det ordner vi for deg
    4. Du er med i resultatlisten for hver enkelt distanse du har gjennomført, og i tillegg er du med og konkurrerer om beste totaltid i en egen resultatliste for din challenge

     

    HVORDAN REGISTERERE TIDENE FOR DINE DISTANSER 

    Når du meldte deg på din Challenge mottok du en e-post bekreftelse for din challenge, med innlogging til «min side».

    Sånn gjør du det:

    1. Logg inn på «Min Side»
    2. Velg distansen du ønsker å registrere tiden for i menyen øverst på siden
    3. Registrer tiden din ved hjelp av en av de fem alternativene

    Du legger inn en individuell tid for hver distanse. Totaltiden på distansene trenger du ikke å registrere, den legger vi sammen for deg og setter inn i en egen resultatliste for din challenge.

     

    Vi har 5 alternativer for hvordan du kan laste opp tiden din:

    1. Koble til app eller klokke (Garmin Connect*, Strava, Polar* og Suunto)
    2. RaceConnect – LIVE oppdatering av løpet ditt, og automatisk opplastning av tid
    3. Laste opp aktivitetsfil (GPX, TCX eller FIT)
    4. Manuell registrering
    5. Registrere fullført uten tid

    Les denne guiden for mer informasjon om registrering av tid, og hvordan RaceConnect fungerer.

    *Skal du koble til Garmin Connect eller Polar? Les guiden før du starter løpet ditt!

  • Tiden min på resultatlisten er feil, hva gjør jeg?

    Om du mener det er feil i resultatet du har registrert ber vi deg lese denne informasjonen nøye.

    Vi anbefaler deg også å sette deg inn i våre løps- og konkurranseregler og deltagerinformasjon.

    Om du er uenig i resultatet ditt kan du også benytte muligheten til å registrere tiden din manuelt, dette vil overskrive tidligere registrert tid.

     

    Finner du ikke svarene på spørsmålene dine her ber vi deg ta kontakt med oss på facebook eller på info@oslomaraton.no.

  • Vil tiden min være offisiell?

    Ja, dersom du registrerer løpet ditt med tid vil den bli lagt inn i den offisielle resultatlisten for Påskeløpet. Du finner den også på våre nettsider.

    Ønsker du ikke å registrere tiden din, kan du velge å kun registrere at du har fullført. Da vil du komme med på resultatlisten som deltager, men tiden din vil ikke vises.

  • Kan jeg løpe uten å registrere tid?

    Ja, det kan du. Dersom du ikke ønsker å registrere tiden din kan du gå inn på «min side» og registrere at du har fullført uten å laste opp tid.

  • Mottar jeg medalje?

    Når du har fullført løpet og registrert deltagelsen din på «min side» vil du motta en kjempefin virtuell medalje på e-post. Denne kan du dele på dine sosiale medier.

    I tillegg kan du belønne deg selv med en ekte medalje, som du kan bestille på «Min side». Medaljen sender vi i posten etter løpet, og den koster 199 kroner inkludert frakt.

    Melder du deg på en challenge og kjøper medalje får du en medalje for hver av distansene du er påmeldt i challengen.
    Prisen for medaljer for Challenge er 350 kroner inkludert frakt.

  • Hva skjer om jeg jukser?

    Du kan jo prøve og se hva som skjer, hvis du tørr…

  • Løpekalkulator

    km

    : :

    km

Samarbeidspartnere

Øvrige samarbeidspartnere

Veldedige partnere